Az alábbi írás egy pszichológus, KOCSIS KATALIN képelemzése. Szerző a pszichológia mellett művészeti írásokkal is foglalkozik, melyek néha szokatlan nézőpontból közelítenek a művekhez és alkotóikhoz. Gergely Árpád : Labdázók című festményének nonfiguratív elemzése 1.) Arabeszk azonosítása és lerajzolása Labdázók Ívelt, változó sebességű vonalak – egy lassú, nyugodt, halvány vonalbuborék körbefog (véd) egy mozgalmasabb vonalvezetést. A belső mozgalmas tér a baloldalon lassan emelkedő vonallal indul, félúton még inkább lelassul (pihen), majd újra lassan felfelé igyekszik. 2.) A kép plasztikai terének bemutatása Háromdimenziós valóság közeli kép. A kép alsó-középső részére helyeződik a hangsúly. A kép jobb oldalán a legsűrűbb a tér. A kép bal oldalán és felső része felé egyre ritkább a tér, fent kinyílik, kitágul. Olyan, mintha erősen, biztosan állna a lábán. A kép négy részre különül el: - a labdázó két alak - a beszélgető két alak - a kuty
Amiről nem érdemes hallgatni!