...ahol nincsenek egyéni jelöltek, mert az
azokra leadott szavazatok eredménye erősen torzítja a népakarat által
kialakítandó valódi arányokat, és az egyenlő a csalással.
Abban az esetben, ha csak egyéni jelöltekre
lehetne szavazni, és nincs pártlista, a mandátumok így (is) alakulhatnak!
(A példa kedvéért a pártok neve A,
B, C és D)
Példa a torzításra:
Ha az „A” párt jelöltjei minden körzetben első
helyre kerülnek 26%-kal, akkor a „B” párt jelöltjei hiába kapnak
25%-ot, a „C” párt jelöltjei 25%-ot, a „D” párté pedig 24%-ot, a mandátumok
száz százaléka az „A” pártnak jut, mivel mind a 106 egyéni
választó kerületben (26%-kal!!!) első lett. Így megvan a négynegyed, a
másik három meg be sem jut. Pedig nem erre szavaztak a választópolgárok,
mert 74%-uk elutasította az „A” pártot, így annak valójában csak a
voksok (mandátumok) körülbelül egynegyede van meg (26 százalék).
Tehát ez a választási rendszer tisztességtelenül kijátssza a választói akaratot, és semmibe veszi azt. Torz és trükkösen manipulált! Ilyen rendszert csak a sunyi és alattomos hatalomvágy hozhat létre!
A jelenlegi rendszer ehhez képest "csak" körülbelül ötven százalékban torzít és manipulál, mert fele arányban lehet listára is szavazni, ahonnan a „győztes” további százalékokat „nyúlhat” le „győztes kompenzáció”(?) és egyéb címeken, amihez - a választók részéről - nincs semmilyen felhatalmazása.
Magyarul: egy, az előző választásokon is hasonló rafinériával - 52%-kal - kétharmadot szerzett parlamenti többség „törvényesített” választási manipulációjával állunk szemben.
(A „csalás” szót itt csak azért nem használom,
mert az már jogi kategória.)
A tisztességes választási rendszer lényege,
hogy csak pártlistára (pártokra) lehet szavazni.
Ahány százalékot ért el a párt (országos
listán), olyan arányban küldhet képviselőket a parlamentbe.
1 (egész) százalék két mandátumot jelent. Az
egész számok feletti tizedszázalékok: 5 tized alatt 0, míg 5 tizedtől 99
századig +1 főt, azaz egy mandátumot jelentenek.
Egy példa az eredmény kiszámítására (a 2014. évi listás eredményeket felhasználva), 200 fős országgyűléssel és
keretszámmal számolva. (A
kerek, 200 fős parlamenti létszám kevésbé manipulálható, és ezzel kell
kalkulálni mindig!)
„A” párt: 43,55 %
= 87
mandátum
„B” párt: 26,21 %
= 52
„
„C” párt 20,69
% = 41
„
„D” párt: 5,47
% = 10
„
„E” párt : 0,57
% = 1
„
Így, összesen: 191 képviselő jut mandátumhoz.
Ebben a példának felhozott esetben a parlament
ennyi főből állna.
(Másmilyen százalékos arányoknál ez
ingadozhatna is, egészen 200 főig).
Az 0,5% alatti pártokra leadott szavazatok
semmissé válnak, nem adhatók hozzá egyik bejutott párt százalékarányához sem.
Semmilyen címen és ürüggyel!
Ez tükrözi a tiszta és egyértelmű választói
akaratot, semmi más!
A választási rendszer tisztességes változatához
a következő szabályokat kell foganatosítani: (El kell érni, hogy ez így
legyen!)
1. Csak pártlistára (pártokra) lehet
szavazni. * Pártot bárki alakíthat. Olyan - bíróság által bejegyzett
- pártok indulhatnak a parlamenti választásokon, amelyeknek dokumentáltan
minimum 1000 fő a taglétszámuk, és ez a hátrahagyott ciklus első évétől
(minimum 3 éve) fennáll. Tagságuk tagkönyvvel dokumentált, és tagdíjfizetők is.
A választási pártlista személyi összetételét a párt tetszés szerint alakíthatja
egészen a lista leadásának a határidejéig (választás napja előtt 60 nap). A
pártlistán indult személyek nem indulhatnak a helyhatósági, önkormányzati és EP
választásokon - még akkor sem, ha az országgyűlésbe nem jutottak be. (Így a
megélhetési helyezkedés kizárva!)
2. Bejutási küszöb 0,5 % !!!
Egy-egy pártnak csak 0,5 %-tól lehet mandátumot (mandátumokat) szereznie. A
0,5% alatt teljesítőkre leadott szavazatok megsemmisülnek. Nem adhatók hozzá
más pártok eredményéhez. Az eredmények kiszámítása a fentebb említett példák
alapján történik.
3. Csak az a 18. életévét betöltött
személy jogosult a szavazásra, aki
magyar állampolgár, Magyarországon bejelentett állandó lakcímmel rendelkezik,
életvitelszerűen itt él, ide adózik (ő vagy a szülei, esetleg a vele egy
háztartásban élő valamelyik családtag), vagy itt kapja a nyugdíját. A kettős
állampolgárságú személyek is csak akkor, ha az előbb említett feltételeknek
megfelelnek. A határainkon kívül élő kettős állampolgárságú magyarok, a
szószólóikra szavazhatnak és választhatják meg az adott közösségükben(!).
Az ideiglenesen külföldön élő, dolgozó magyar állampolgárok a konzulátusokon adhatják le voksukat biztonságosan lezárt borítékban, amit azok beérkezése után a választásokon induló összes pártból álló bizottság számol össze. (Legkorábban a szavazás lezárása után.)
Az ideiglenesen külföldön élő, dolgozó magyar állampolgárok a konzulátusokon adhatják le voksukat biztonságosan lezárt borítékban, amit azok beérkezése után a választásokon induló összes pártból álló bizottság számol össze. (Legkorábban a szavazás lezárása után.)
4. A határon túliak (csak) szószólókat
küldhetnek a parlamentbe: Erdélyből
6, Felvidékről 3, Délvidékről 2, Kárpátaljáról 2, szórvány 2. A parlamentben nincs szavazati joguk, de minden
törvényjavaslathoz hozzászólhatnak, előterjesztéseket tehetnek, módosítást indítványozhatnak.
Tiszteletdíjuk az itthoni átlagkeresetnek a másfélszerese + utazási költség, szigorúan
vonat és buszjegyekkel, tankolási számlával igazolva a szükségesen megtett
km-nek megfelelően. A képviselői garzonra ők is jogosultak, mandátumuk
időtartamáig.
5. Nincs állami párttámogatás. Minden pártot a tagságának kell
eltartania. Csak a beszedett tagdíjakból gazdálkodhatnak és kampányolhatnak.
Adományokat, támogatásokat nem fogadhatnak el. Amelyik párt ezt megszegi,
azt a törvény erejével meg kell szüntetni 15 napon belül. Mérlegelési lehetőség
nincs, mert az ilyen párt csaló, és nincs helye az országgyűlésben.
Törvénytelenül felvett támogatást az államkasszába kell befizetni.
6. A kampány szigorúan az egyenlőség
betartásával és betartatásával folyhat. A
választásokat megelőző félévben tilos mindennemű kormánypropaganda. A kormányt
a tettei minősítik, és nem az önajnározása. A pártok kampány ideje nincs
meghatározva, tarthat az egész ciklus alatt. Viszont az indulásra jogosult
pártoknak köteles a média (súlyos büntetések terhe mellett) egyenlő időtartamú
megjelenést és megszólalási lehetőséget biztosítani, azonos napszakban,
formában és műsorfajtában. Ez a közszolgálati csatornákra, a kereskedelmi tv-
és rádiócsatornákra, a nyomtatott sajtóra, az internetes hírportálokra is
vonatkozik. Amennyiben a kereskedelmi csatornák nem kívánnak a kampányanyagok
közlésében részt venni, akkor azt minden párttól kötelesek megtagadni.
A híradásokban is egyenlő terjedelemben szerepelhetnek a pártok, a kormánypárt nem élvezhet kivételt. Szigorúan tilos a választópolgárok szervezett szállítása (akár csoportosan, akár egyesével) és a szavazat- vásárlás. Amelyik párt ezt nem tartja be, annak elvész az adott körzetben kapott összes szavazata. Provokátorokat megbízó pártok további két (legnagyobb) körzetben veszítik el a rájuk adott szavazatokat.
Kampánycsend: a választást megelőző két nap (48 óra). Aki megszegi a kampánycsendet, a mindenkori bruttó átlagkeresetnek megfelelő összeggel büntethető. Képviselők, kormánytagok ennek a háromszorosával, pártok és médiák a tízszeresével büntethetők.
A híradásokban is egyenlő terjedelemben szerepelhetnek a pártok, a kormánypárt nem élvezhet kivételt. Szigorúan tilos a választópolgárok szervezett szállítása (akár csoportosan, akár egyesével) és a szavazat- vásárlás. Amelyik párt ezt nem tartja be, annak elvész az adott körzetben kapott összes szavazata. Provokátorokat megbízó pártok további két (legnagyobb) körzetben veszítik el a rájuk adott szavazatokat.
Kampánycsend: a választást megelőző két nap (48 óra). Aki megszegi a kampánycsendet, a mindenkori bruttó átlagkeresetnek megfelelő összeggel büntethető. Képviselők, kormánytagok ennek a háromszorosával, pártok és médiák a tízszeresével büntethetők.
7. Pártszövetségek a választásokon nem
indulhatnak. (Így nem
fordulhat elő az, hogy egy, a pártalapításnak
és taglétszámi feltételeinek nem megfelelő, társadalmi támogatást
nem élvező, megélhetési kamupárt is bejusson az országgyűlésbe, esetleg
kormányra kerüljön.)
8. A választási bizottságok (országos, megyei, helyi) annyi főből
állnak, ahány párt indul a választásokon. Mindegyik párt egy főt delegál.
Elnököt maguk között választanak, és annak a szavazata is csak egyet ér.
Esküvel kötelezik magukat a törvények betartására és betartatására, a
választási csalások felderítésére, illetve azok megakadályozására.
9. A választási csaláson ért pártok a következő két választási ciklusban
nem indulhatnak. Tagjaik új pártot nem alakíthatnak. A bíróságok olyan új
pártot nem jegyezhetnek be, amelyikben a választási csaláson ért párt egyetlen
volt tagja is megtalálható. Ha később ilyen személy felvételt nyer az új
pártba, a pártot bírósági határozattal 15 napon belül meg kell szüntetni.
A tisztességes(!) parlament működése -
vázlatosan:
· Frakciólétszám: minimum 1 fő. A frakció vezetésért nem jár külön
díjazás. Minden bejutott párt csak egy frakciót alakíthat és működtethet a
ciklus végéig. (Nincs osztódással szaporodás!) Ha egy vagy több képviselő
elhagyja a frakcióját, annak a képviselői mandátuma is automatikusan
megszűnik. Így ki van zárva a választói akarat utólagos semmibevétele. Frakcióüléseket
csak a parlamenti ülések idején kívül lehet tartani, érte külön díjazás
nem jár. Nincs frakcióvezetői pótlék!
· Az
országgyűlés és a képviselők az első napot nem kezdhetik a saját fizetésük megállapításával (az eddigi gyakorlattól eltérően), mert
a képviselők keresete a mindenkori magyarországi átlagkeresetek duplája
(bruttóban). Nem több, nem kevesebb!
Költségtérítésként csak útiköltséget
számolhatnak el, szigorúan és tételesen busz, vonat vagy az autója
fogyasztásának a figyelembevételével. Az ország távolabbi részéről a távolság
miatt bejárni nem tudó képviselőknek „képviselői garzonházat” (nem luxust) kell
kialakítani Bp. területén az Országháztól olyan távolságra, ahonnan gyalog vagy kerékpárral (is) be tudnak járni. A képviselőknek kialakított szálláshelyet
a képviselő - mandátumának lejártáig - díjmentesen használhatja. Egy nappal sem
tovább!
A képviselő napi egyszeri, ingyenes étkezésre jogosult a parlament éttermében, az átlagos üzemi étkezdék ételkínálatához hasonló szinten.
A képviselő napi egyszeri, ingyenes étkezésre jogosult a parlament éttermében, az átlagos üzemi étkezdék ételkínálatához hasonló szinten.
· A
képviselők napi munkaideje 8 óra, a
hét öt munkanapján. Ülésnap
heti három alkalommal (naponta 8 óra), bizottsági ülésnap heti két alkalommal
(napi 8 óra), amin - a kormánytagokon kívül - minden képviselőnek kötelessége
részt venni.
· Tíz
különféle bizottság alakítható, amely
bizottságok létszáma a mindenkori parlamenti létszám 1/10-e. Például:
200/10 = 20 fő. Bizottsági tagságból senki nem zárható ki, sőt
a bizottságok munkájában kötelező részt venni! Bizottsági munkáért nem jár
külön díjazás, az ott eltöltött idő a munkaidő része. A bizottságok csak a
kormány által benyújtott törvényjavaslatokat véleményezhetik, az egyéni
indítványok, módosítások, automatikusan a parlament elé kerülnek, vita
nélküli szavazásra, amely kizárja az obstrukció lehetőségét.
A bizottságelnöki posztokat a parlamentbe került pártok között egyenlő
arányban kell elosztani. Ha például 5 párt jut be, akkor minden pártnak 2
elnöki szék jut.
· Ha
egy képviselő kilép a frakcióból, vagy
menesztik, esetleg börtönbe kerül, automatikusan megszűnik a mandátuma,
és a ciklus végéig ennyivel csökken a frakció létszáma. (Szavazata miatt senkit
nem lehet meneszteni a frakcióból.) Amennyiben betegség vagy más szomorú eset
miatt üresedik meg a képviselő helye, a pártja pótolhatja, betöltheti
a megüresedett képviselői helyet, tetszése szerinti személyekkel.
Időközi képviselőválasztások ezért - értelemszerűen - nincsenek.
Időközi képviselőválasztások ezért - értelemszerűen - nincsenek.
· A
parlamentben nincs titkos szavazás. Az
elektronikus rendszert úgy kell kialakítani, hogy a szavazó neve is
rögzüljön. Nincs látható többségre való hivatkozás, kézfelemeléssel nem
lehet szavazni. Minden szavazást, még a "legjelentéktelenebbet” is
elektronikus, a szavazó nevét is rögzíthető úton kell lebonyolítani. A
szavazás témáját, eredményét, a szavazó képviselők nevével együtt még
aznap az interneten - az Országgyűlés honlapján - közzé kell tenni.
· Amennyiben
a képviselő szavazatával kárt okoz az
országnak, a magyar nemzetnek, perelhető kártérítésre (vagyonelkobzásig
is, a károkozás függvényében). Pert csak civil közösségek, pertársulások
indíthatnak, perköltség nincs. A per időtartama maximum három(!) hét. Meg
kell teremteni a hozzáértő, valóban független bírói hátteret.
· A
képviselő minden ülésnapon köteles az ülésteremben tartózkodni (nem a büfében vagy a folyosón,
esetleg az irodájában), a parlament munkájában részt venni. Indokolatlan
hiányzás arányos bércsökkenést von maga után. Hiányozni csak betegség vagy
más, szomorú esemény bekövetkezése miatt lehet, valamint közlekedési
káosz, természeti csapás, vagy a képviselő akaratán kívül álló
akadályoztatás miatt lehet. A távolmaradás okát bizonyítani kell.
Az ülésteremben tilos hangosan beszélgetni, aki zavarja az országgyűlés
munkáját, ki kell küldeni a teremből, és a béréből egy napra eső díjat
levonni. A vita tárgyához kapcsolódó hangos tiltakozás és performanszok nem
számítanak az ülés megzavarásának. Aki munkaidő alatt kivonul a
ülésteremből, az igazolatlanul hiányzónak kell elkönyvelni, arányos fizetésmegvonás
mellett.
· A
képviselők keresete a mindenkori magyarországi átlagkeresetek duplája
(bruttóban). Nem több, nem kevesebb! Költségtérítésként csak útiköltséget
számolhatnak el. Az ország távolabbi részéről a
távolság miatt bejárni nem tudó képviselőknek, „képviselői garzonházat” (nem
luxust) kell kialakítani Bp. területén - például a mostani képviselői
irodaházban - az Országháztól olyan távolságra, ahonnan kerékpárral (is)
be tudnak járni.
Az országgyűlés képviselője más köztisztviselői, tisztségviselői tevékenységet nem folytathat, beosztása nem lehet. Cégtulajdonos vagy felügyelő bizottsági tag nem lehet sem ő, sem családtagja.
Vagyonnyilatkozata az eső naptól nyilvános, és évente frissítendő. Helytelen adatközlés (a képviselő részéről) a mandátum automatikus megszűnéséhez vezet.
A kormánytagok javadalmazását az országgyűlési képviselők állapítják meg. A miniszterelnök fizetése nem lehet több az átlagfizetés négyszeresénél. Nem lehetnek cégei, vállalkozásai - sem neki, sem a családtagjainak. Ugyanez vonatkozik a kormánytagokra is.
Az országgyűlés képviselője más köztisztviselői, tisztségviselői tevékenységet nem folytathat, beosztása nem lehet. Cégtulajdonos vagy felügyelő bizottsági tag nem lehet sem ő, sem családtagja.
Vagyonnyilatkozata az eső naptól nyilvános, és évente frissítendő. Helytelen adatközlés (a képviselő részéről) a mandátum automatikus megszűnéséhez vezet.
A kormánytagok javadalmazását az országgyűlési képviselők állapítják meg. A miniszterelnök fizetése nem lehet több az átlagfizetés négyszeresénél. Nem lehetnek cégei, vállalkozásai - sem neki, sem a családtagjainak. Ugyanez vonatkozik a kormánytagokra is.
· Mentelmi
jog nincs (kormánytagokra is
vonatkozik!), viszont bármelyik képviselő, kormánytag bármit mondhat,
performanszolhat a parlamentben, azért felelősséggel nem tartozik,
rágalmazással nem vádolható, és azért nem büntethető. (A megrágalmazott
képviselő a nyílt parlamenti ülésen tisztázhatja magát - ha tudja.)
Köztörvényes bűncselekményekért (a korrupciót is ideértve) viszont
felelősségre vonható a képviselő és a kormánytag is. Büntetési tétel a
duplája, mint az átlag állampolgárénak. (Kivéve a nem szándékos közúti és egyéb baleset okozást, ahol a "normál"
büntetési tételek az irányadóak.)
· Végkielégítés
nincs! Egy képviselő annak
tudatával és kockázatával vállalta a képviselőséget, hogy az egy 4 éves
megbízatás. Ha lejárt a mandátuma, és ő nem kerül be az új országgyűlésbe, nem
jár neki végkielégítés. Helyette 1 havi bérét megkapja pluszban, új munkahely
keresésének az anyagi fedezésére.
Amelyik képviselőjelölt ilyen feltételek
mellett vállalja a képviselőséggel járó felelősséget, feladatokat és munkát, az
valóban az ország javát akarja szolgálni.
Méltó a képviselőségre - egy tisztességes választási rendszerben megválasztott országgyűlésben!
Méltó a képviselőségre - egy tisztességes választási rendszerben megválasztott országgyűlésben!
A javaslatot kidolgozta és közreadja:
Gergely Árpád, akinek alanyi jogon
(talán) van beleszólása a saját hazája ügyeibe.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése