Ugrás a fő tartalomra

Javaslat egy tisztességes (!) választási rendszerre...

...ahol nincsenek egyéni jelöltek, mert az azokra leadott szavazatok eredménye erősen torzítja a népakarat által kialakítandó valódi arányokat, és az egyenlő a csalással.

Abban az esetben, ha csak egyéni jelöltekre lehetne szavazni, és nincs pártlista, a mandátumok így (is) alakulhatnak! (A példa kedvéért a pártok neve A, B, C és D)
Példa a torzításra:
Ha  az „A” párt jelöltjei minden körzetben első helyre kerülnek 26%-kal, akkor a „B” párt jelöltjei hiába kapnak 25%-ot, a „C” párt jelöltjei 25%-ot, a „D” párté pedig 24%-ot, a mandátumok száz százaléka az „A” pártnak jut, mivel mind a 106 egyéni választó kerületben (26%-kal!!!) első lett. Így megvan a négynegyed, a másik három meg be sem jut. Pedig nem erre szavaztak a választópolgárok, mert 74%-uk elutasította az „A” pártot, így annak valójában csak a voksok (mandátumok) körülbelül egynegyede van meg (26 százalék).

Tehát ez a választási rendszer tisztességtelenül kijátssza a választói akaratot, és semmibe veszi azt. Torz és trükkösen manipulált! Ilyen rendszert csak a sunyi és alattomos hatalomvágy hozhat létre!

A jelenlegi rendszer ehhez képest "csak" körülbelül ötven százalékban torzít és manipulál, mert fele arányban lehet listára is szavazni, ahonnan a „győztes” további százalékokat „nyúlhat” le „győztes kompenzáció”(?) és egyéb címeken, amihez - a választók részéről - nincs semmilyen felhatalmazása. 
Magyarul: egy, az előző választásokon is hasonló rafinériával - 52%-kal - kétharmadot szerzett parlamenti többség „törvényesített” választási manipulációjával állunk szemben.
(A „csalás” szót itt csak azért nem használom, mert az már jogi kategória.)

A tisztességes választási rendszer lényege, hogy csak pártlistára (pártokra) lehet szavazni.
Ahány százalékot ért el a párt (országos listán), olyan arányban küldhet képviselőket a parlamentbe.
1 (egész) százalék két mandátumot jelent. Az egész számok feletti tizedszázalékok: 5 tized alatt 0, míg 5 tizedtől 99 századig +1 főt, azaz egy mandátumot jelentenek.

Egy példa az eredmény kiszámítására (a 2014. évi listás eredményeket felhasználva), 200 fős országgyűléssel és keretszámmal számolva. (A kerek, 200 fős parlamenti létszám kevésbé manipulálható, és ezzel kell kalkulálni mindig!)

„A” párt:    43,55 %     =    87  mandátum
„B” párt:    26,21 %     =    52         „
„C” párt     20,69 %     =    41         „
„D” párt:      5,47 %     =    10         „
„E” párt :      0,57 %    =      1         „
Így, összesen: 191 képviselő jut mandátumhoz.

Ebben a példának felhozott esetben a parlament ennyi főből állna.
(Másmilyen százalékos arányoknál ez ingadozhatna is, egészen 200 főig).
Az 0,5% alatti pártokra leadott szavazatok semmissé válnak, nem adhatók hozzá egyik bejutott párt százalékarányához sem. Semmilyen címen és ürüggyel!

Ez tükrözi a tiszta és egyértelmű választói akaratot, semmi más!

A választási rendszer tisztességes változatához a következő szabályokat kell foganatosítani: (El kell érni, hogy ez így legyen!)

1. Csak pártlistára (pártokra) lehet szavazni. * Pártot bárki alakíthat. Olyan - bíróság által bejegyzett -  pártok indulhatnak a parlamenti választásokon, amelyeknek dokumentáltan minimum 1000 fő a taglétszámuk, és ez a hátrahagyott ciklus első évétől (minimum 3 éve) fennáll. Tagságuk tagkönyvvel dokumentált, és tagdíjfizetők is. A választási pártlista személyi összetételét a párt tetszés szerint alakíthatja egészen a lista leadásának a határidejéig (választás napja előtt 60 nap). A pártlistán indult személyek nem indulhatnak a helyhatósági, önkormányzati és EP választásokon - még akkor sem, ha az országgyűlésbe nem jutottak be. (Így a megélhetési helyezkedés kizárva!)
2. Bejutási küszöb 0,5 % !!!  Egy-egy pártnak csak 0,5 %-tól lehet mandátumot (mandátumokat) szereznie. A 0,5% alatt teljesítőkre leadott szavazatok megsemmisülnek. Nem adhatók hozzá más pártok eredményéhez. Az eredmények kiszámítása a fentebb említett példák alapján történik.
3. Csak az a 18. életévét betöltött személy jogosult a szavazásra, aki magyar állampolgár, Magyarországon bejelentett állandó lakcímmel rendelkezik, életvitelszerűen itt él, ide adózik (ő vagy a szülei, esetleg a vele egy háztartásban élő valamelyik családtag), vagy itt kapja a nyugdíját. A kettős állampolgárságú személyek is csak akkor, ha az előbb említett feltételeknek megfelelnek. A határainkon kívül élő kettős állampolgárságú magyarok, a szószólóikra szavazhatnak és választhatják meg az adott közösségükben(!). 
Az ideiglenesen külföldön élő, dolgozó magyar állampolgárok a konzulátusokon adhatják le voksukat biztonságosan lezárt borítékban, amit azok beérkezése után a választásokon induló összes pártból álló bizottság számol össze. (Legkorábban a szavazás lezárása után.)
4. A határon túliak (csak) szószólókat küldhetnek a parlamentbe: Erdélyből 6, Felvidékről 3, Délvidékről 2, Kárpátaljáról 2, szórvány 2. A parlamentben nincs szavazati joguk, de minden törvényjavaslathoz hozzászólhatnak, előterjesztéseket tehetnek, módosítást indítványozhatnak. Tiszteletdíjuk az itthoni átlagkeresetnek a másfélszerese + utazási költség, szigorúan vonat és buszjegyekkel, tankolási számlával igazolva a szükségesen megtett km-nek megfelelően. A képviselői garzonra ők is jogosultak, mandátumuk időtartamáig.
5. Nincs állami párttámogatás. Minden pártot a tagságának kell eltartania. Csak a beszedett tagdíjakból gazdálkodhatnak és kampányolhatnak. Adományokat, támogatásokat nem fogadhatnak el. Amelyik párt ezt megszegi, azt a törvény erejével meg kell szüntetni 15 napon belül. Mérlegelési lehetőség nincs, mert az ilyen párt csaló, és nincs helye az országgyűlésben. Törvénytelenül felvett támogatást az államkasszába kell befizetni.
6. A kampány szigorúan az egyenlőség betartásával és betartatásával folyhat. A választásokat megelőző félévben tilos mindennemű kormánypropaganda. A kormányt a tettei minősítik, és nem az önajnározása. A pártok kampány ideje nincs meghatározva, tarthat az egész ciklus alatt. Viszont az indulásra jogosult pártoknak köteles a média (súlyos büntetések terhe mellett) egyenlő időtartamú megjelenést és megszólalási lehetőséget biztosítani, azonos napszakban, formában és műsorfajtában. Ez a közszolgálati csatornákra, a kereskedelmi tv- és rádiócsatornákra, a nyomtatott sajtóra, az internetes hírportálokra is vonatkozik. Amennyiben a kereskedelmi csatornák nem kívánnak a kampányanyagok közlésében részt venni, akkor azt minden párttól kötelesek megtagadni. 
A híradásokban is egyenlő terjedelemben szerepelhetnek a pártok, a kormánypárt nem élvezhet kivételt. Szigorúan tilos a választópolgárok szervezett szállítása (akár csoportosan, akár egyesével) és a szavazat- vásárlás. Amelyik párt ezt nem tartja be, annak elvész az adott körzetben kapott összes szavazata. Provokátorokat megbízó pártok további két (legnagyobb) körzetben veszítik el a rájuk adott szavazatokat. 
Kampánycsend: a választást megelőző két nap (48 óra). Aki megszegi a kampánycsendet, a mindenkori bruttó átlagkeresetnek megfelelő összeggel büntethető. Képviselők, kormánytagok ennek a háromszorosával, pártok és médiák a tízszeresével büntethetők.
7. Pártszövetségek a választásokon nem indulhatnak. (Így nem fordulhat elő az, hogy egy, a  pártalapításnak és taglétszámi feltételeinek nem megfelelő, társadalmi támogatást nem élvező, megélhetési kamupárt is bejusson az országgyűlésbe, esetleg kormányra kerüljön.)
8. A választási bizottságok (országos, megyei, helyi) annyi főből állnak, ahány párt indul a választásokon. Mindegyik párt egy főt delegál. Elnököt maguk között választanak, és annak a szavazata is csak egyet ér. Esküvel kötelezik magukat a törvények betartására és betartatására, a választási csalások felderítésére, illetve azok megakadályozására.
9. A választási csaláson ért pártok a következő két választási ciklusban nem indulhatnak. Tagjaik új pártot nem alakíthatnak. A bíróságok olyan új pártot nem jegyezhetnek be, amelyikben a választási csaláson ért párt egyetlen volt tagja is megtalálható. Ha később ilyen személy felvételt nyer az új pártba, a pártot bírósági határozattal 15 napon belül meg kell szüntetni.

A tisztességes(!) parlament működése - vázlatosan:

·   Frakciólétszám: minimum 1 fő. A frakció vezetésért nem jár külön díjazás. Minden bejutott párt csak egy frakciót alakíthat és működtethet a ciklus végéig. (Nincs osztódással szaporodás!) Ha egy vagy több képviselő elhagyja a frakcióját, annak a képviselői mandátuma is automatikusan megszűnik. Így ki van zárva a választói akarat utólagos semmibevétele. Frakcióüléseket csak a parlamenti ülések idején kívül lehet tartani, érte külön díjazás nem jár. Nincs frakcióvezetői pótlék!
·   Az országgyűlés és a képviselők az első napot nem kezdhetik a saját fizetésük megállapításával (az eddigi gyakorlattól eltérően), mert a képviselők keresete a mindenkori magyarországi átlagkeresetek duplája (bruttóban). Nem több, nem kevesebb! 
Költségtérítésként csak útiköltséget számolhatnak el, szigorúan és tételesen busz, vonat vagy az autója fogyasztásának a figyelembevételével. Az ország távolabbi részéről a távolság miatt bejárni nem tudó képviselőknek „képviselői garzonházat” (nem luxust) kell kialakítani Bp. területén az Országháztól olyan távolságra, ahonnan gyalog vagy kerékpárral (is) be tudnak járni. A képviselőknek kialakított szálláshelyet a képviselő - mandátumának lejártáig - díjmentesen használhatja. Egy nappal sem tovább! 
A képviselő napi egyszeri, ingyenes étkezésre jogosult a parlament éttermében, az átlagos üzemi étkezdék ételkínálatához hasonló szinten.
·   A képviselők napi munkaideje 8 óra, a hét öt munkanapján. Ülésnap heti három alkalommal (naponta 8 óra), bizottsági ülésnap heti két alkalommal (napi 8 óra), amin - a kormánytagokon kívül - minden képviselőnek kötelessége részt venni.
·   Tíz különféle bizottság alakítható, amely bizottságok létszáma a mindenkori parlamenti létszám 1/10-e. Például: 200/10 = 20 fő. Bizottsági tagságból senki nem zárható ki, sőt a bizottságok munkájában kötelező részt venni! Bizottsági munkáért nem jár külön díjazás, az ott eltöltött idő a munkaidő része. A bizottságok csak a kormány által benyújtott törvényjavaslatokat véleményezhetik, az egyéni indítványok, módosítások, automatikusan a parlament elé kerülnek, vita nélküli szavazásra, amely kizárja az obstrukció lehetőségét. A bizottságelnöki posztokat a parlamentbe került pártok között egyenlő arányban kell elosztani. Ha például 5 párt jut be, akkor minden pártnak 2 elnöki szék jut.
·   Ha egy képviselő kilép a frakcióból, vagy menesztik, esetleg börtönbe kerül,  automatikusan megszűnik a mandátuma, és a ciklus végéig ennyivel csökken a frakció létszáma. (Szavazata miatt senkit nem lehet meneszteni a frakcióból.) Amennyiben betegség vagy más szomorú eset miatt üresedik meg a képviselő helye, a pártja pótolhatja, betöltheti a megüresedett képviselői helyet, tetszése szerinti személyekkel. 
Időközi képviselőválasztások ezért - értelemszerűen - nincsenek.
·   A parlamentben nincs titkos szavazás. Az elektronikus rendszert úgy kell kialakítani, hogy a szavazó neve is rögzüljön. Nincs látható többségre való hivatkozás, kézfelemeléssel nem lehet szavazni. Minden szavazást, még a "legjelentéktelenebbet” is elektronikus, a szavazó nevét is rögzíthető úton kell lebonyolítani. A szavazás témáját, eredményét, a szavazó képviselők nevével együtt még aznap az interneten - az Országgyűlés honlapján - közzé kell tenni.
·   Amennyiben a képviselő szavazatával kárt okoz az országnak, a magyar nemzetnek, perelhető kártérítésre (vagyonelkobzásig is, a károkozás függvényében). Pert csak civil közösségek, pertársulások indíthatnak, perköltség nincs. A per időtartama maximum három(!) hét. Meg kell teremteni a hozzáértő, valóban független bírói hátteret.
·   A képviselő minden ülésnapon köteles az ülésteremben tartózkodni (nem a büfében vagy a folyosón, esetleg az irodájában), a parlament munkájában részt venni. Indokolatlan hiányzás arányos bércsökkenést von maga után. Hiányozni csak betegség vagy más, szomorú esemény bekövetkezése miatt lehet, valamint közlekedési káosz, természeti csapás, vagy a képviselő akaratán kívül álló akadályoztatás miatt lehet. A távolmaradás okát bizonyítani kell. Az ülésteremben tilos hangosan beszélgetni, aki zavarja az országgyűlés munkáját, ki kell küldeni a teremből, és a béréből egy napra eső díjat levonni. A vita tárgyához kapcsolódó hangos tiltakozás és performanszok nem számítanak az ülés megzavarásának. Aki munkaidő alatt kivonul a ülésteremből, az igazolatlanul hiányzónak kell elkönyvelni, arányos fizetésmegvonás mellett.
·   A képviselők keresete a mindenkori magyarországi átlagkeresetek duplája (bruttóban). Nem több, nem kevesebb! Költségtérítésként csak útiköltséget számolhatnak el. Az ország távolabbi részéről a távolság miatt bejárni nem tudó képviselőknek, „képviselői garzonházat” (nem luxust) kell kialakítani Bp. területén - például a mostani képviselői irodaházban - az Országháztól olyan távolságra, ahonnan kerékpárral (is) be tudnak járni. 
Az országgyűlés képviselője más köztisztviselői, tisztségviselői tevékenységet nem folytathat, beosztása nem lehet. Cégtulajdonos vagy felügyelő bizottsági tag nem lehet sem ő, sem családtagja.
Vagyonnyilatkozata az eső naptól nyilvános, és évente frissítendő. Helytelen adatközlés (a képviselő részéről) a mandátum automatikus megszűnéséhez vezet. 
A kormánytagok javadalmazását az országgyűlési képviselők állapítják meg. A miniszterelnök fizetése nem lehet több az átlagfizetés négyszeresénél. Nem lehetnek cégei, vállalkozásai - sem neki, sem a családtagjainak. Ugyanez vonatkozik a kormánytagokra is.
·   Mentelmi jog nincs (kormánytagokra is vonatkozik!), viszont bármelyik képviselő, kormánytag bármit mondhat, performanszolhat a parlamentben, azért felelősséggel nem tartozik, rágalmazással nem vádolható, és azért nem büntethető. (A megrágalmazott képviselő a nyílt parlamenti ülésen tisztázhatja magát - ha tudja.) Köztörvényes bűncselekményekért (a korrupciót is ideértve) viszont felelősségre vonható a képviselő és a kormánytag is. Büntetési tétel a duplája, mint az átlag állampolgárénak. (Kivéve a nem szándékos közúti és egyéb baleset okozást, ahol a "normál" büntetési tételek az irányadóak.)
·   Végkielégítés nincs! Egy képviselő annak tudatával és kockázatával vállalta a képviselőséget, hogy az egy 4 éves megbízatás. Ha lejárt a mandátuma, és ő nem kerül be az új országgyűlésbe, nem jár neki végkielégítés. Helyette 1 havi bérét megkapja pluszban, új munkahely keresésének az anyagi fedezésére.

Amelyik képviselőjelölt ilyen feltételek mellett vállalja a képviselőséggel járó felelősséget, feladatokat és munkát, az valóban az ország javát akarja szolgálni.  
Méltó a képviselőségre - egy tisztességes választási rendszerben megválasztott országgyűlésben!

A javaslatot kidolgozta és közreadja:
Gergely Árpád, akinek alanyi jogon (talán) van beleszólása a saját hazája ügyeibe.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések:

A proli, mint olyan

A proletariátus (latin proles „utód” szóból) kifejezést az alsóbb társadalmi osztály megjelölésére használják (tagjai a „proletárok”, röviden „prolik”). Eredeti meghatározásban azok az emberek, akik nem rendelkeznek vagyonnal. / Wikipédia / De, csak az eredeti „meghatározásban” !!!   Ma már mindenki tudja, hogy a proli mibenlét, nem vagyon, hanem mentalitás kérdése, szellemi, jellemi kategória. Lehet egy nincstelen szegény is talpig nagyszerű úriember - a szó nemesebb értelmében és egy többszörös milliomos újgazdag, vagy egy jól kereső, magas beosztású politikus is lehet ócska proli, ringy-rongy senkiházi, ha olyanok a belső tulajdonságai. Mert: A prolinak nincs szégyenérzete. Rávehető mindenre, meg annak az ellenkezőjére is. Befolyásolható, uszítható. A prolinak nincs nemzettudata. Majmol mindent, ami idegen. A nemzete történelmét elferdítve ismeri és terjeszti. Nemzete himnuszát nem énekli, jó esetben közömbös pofával, kénytelen - kelletve kivárja, hogy mások

Rénszarvas

- Adjon az Isten, Jani bá! Azt beszélik a faluban - miközben könnyesre röhögik magukat az emberek, hogy vadászni volt a messzi északon, és jobb híján ártatlan házi állatokat tetszett puskavégre keríteni. Azt mondják, hogy egy háziasított Rudolf nevű rénszarvas is a gyanútlan áldozatai között van. Úgy hírlik, hogy szegény pára annyira szelíd volt, hogy mit sem sejtve oda akart menni Jani bához, mire maga váratlanul lepuffantotta, mint egy veszett kutyát. Szegény, ott azon nyomban eldőlt, mint a krumplis zsák. De ez még semmi! Rá is tetszett térdelni a nyakára, és büszkén fényképezkedett, mint Kittenberger Kálmán annak idején Afrikában - a többmázsás elejtett hím oroszlánokkal. (Annyi különbséggel, hogy ő soha nem térdelt volna rá egy elejtett állat nyakára sem – tahó módon.) Meg aztán, annak ellenére, hogy a nyakán térdelt a jószágnak, nem tetszett észre venni a fülére rögzített krotáliát (bilétát), ami szegény Rudinak a házi „rendszáma” volt. Ilyen alapon, valamelyik jász, vagy csong

Hogyan tehetjük a válogatott futballcsapatunkat eredményesebbé?

1.) Gondosan válasszuk meg leendő ellenfeleinket!!!  A szűkös kínálat a következő: Grönland, Antarktisz, Vatikán, Nauru, Tuvalu, Marshall-szigetek, esetleg a Seychelle-szigetek. 2.) Érjük el a FIFA-nál, hogy – a hátrányos futballhelyzetünkre való tekintettel – a saját kapunkat 10 centivel az ellenfél kapuja mögött helyezhessük el, komoly fejtörést okozva ezzel az ellenfél csatárainak, mert így csak a saját kapujukon keresztül tudnák a miénkbe juttatni a labdát. Mindig öngólt kellene rúgniuk ahhoz, hogy nekünk is gólt rúghassanak. Így a legrosszabb eredményünk is csak a döntetlen lehetne.  3.) Ha a 2. pontban felvetett megoldás nem kivitelezhető, akkor legalább azt engedjék meg, hogy a kapunk a saját gólvonalunktól legalább egy méterrel hátrább kerüljön. Így a gólvonal alapvonallá alakulna át, és a labda azon túljutva nem középkezdést eredményezne, hanem kirúgást. A nyavalyás ellenfél meg csak nézne, mint kóbor kutya a küszöbön.  4.) A csapatunk felszerelésén is változtatni

A TÉLI "TERMÉS" NÉHÁNY DARABJA II.

Csendélet és vadász-témájú képek. VIRÁG CSENDÉLET - 50x40 cm. Olaj VADDISZNÓK IX. - 50x70 cm. Olaj HAJNALI ZSÁKMÁNY - 50x70 cm. Olaj VADDISZNÓK X. - 50x70 cm. Olaj ERDEI IDILL - 50x70 cm. olaj CSENDÉLET MAGDIKÁNAK - 50x40 cm. Olaj

Középkorban

- Ó, nagy királyom, engedd meg, hogy hason csúszva cserkésszem be a lábfejedet, és alázatosan nyaljam le róla az út porát – hűségem jeléül!  - OK, de ugye, te, koszos szolga, nem a "zsúrpubi" nevű trónkövetelőnek vagy az ügynöke? A szemed sem áll jól!  - A szemem azért nem áll jól, felséges nagyuram, mert méltóztattál katonáiddal kinyomatni az eredetit, ami miatt most az üvegszemeimmel vagyok kénytelen bámulni az uralkodói nagyságodat.  - Áh, most már emlékszem! Te vagy az, akit nem hagytunk az út szélén. Katonáim gúzsba kötve vonszoltak be a palota udvarára, hogy azután (a csőcselék szórakoztatására) 200 botütéssel leverjék rólad a hitelre vásárolt, hamisított farmergatyádat és az Adidas-nak hitt, szakadt bocskorodat is.  - Igen, én voltam az, akit ekkora kegyben méltóztattál részesíteni. Talán soha sem tudom meghálálni neked ezt a nemes gesztust! Családom, rokonaim, felebarátaim (azért fele, mert feleannyi eszük sincs, mint egy búgócsigának), mélyen meghajolnak u

valentin-NAP

valentin harcos, teljes fegyverzetben A rendszerváltásnak nevezett össznépi hipnózis óta ezernyi módon próbálják az arra alkalmas egyedeket a mély-hülyeség állapotában tartani vagy odajuttatni. Az egyik ilyen (import) maszlag a valentin-nap. (A másik meg a „halloween”, de erről majd később). Húsz éve erőltetik ennek a magyar hagyományoktól teljesen idegen, agyament marhaságokkal teletűzdelt bohócnapnak az elfogadtatását a magyar néppel, nyilván abból a megfontolásból, hogy a régi magyar szokásokat, hagyományokat, ünnepeket a feledés homályába taszítsák. Így is lehet a nemzettudatot gyengíteni, a hagyományokban is gazdag gyökereket elsorvasztani. Hogy miért is gyomorforgató, de mindenképpen röhejes az egész? 1.   Országunkat egy vagy maximum kettő Valentin lakja, ami ugye nem igen indokol ekkora fesztivált. Igaz, annak idején is kevés Sztálin nevű cimbora futkosott az utcákon idehaza, de „joszif” napon mégis kötelező volt örömködni mindenkinek. 2.   Mi az, hogy szerelmesek napj

A piros madár

Az alábbi képelemző tanulmány KOCSIS KATALIN munkája. 2008. Érdemes elolvasni! I. Művész korszakai, a munkásságára ható irányzatok, stílusa   Kocsis Katalin A művész munkásságát három, általa rokonszenvesnek tartott irányzat befolyásolta – a naturalizmus, a szürrealizmus és a realizmus. Ezek nem egymást követően, hanem sokszor egymással párhuzamosan is megjelentek festészetében – attól függően, hogy éppen melyik témához, melyik passzol a legjobban. A vadász és tájkép témáknál a naturalizmust szereti követni, a figurális és akt képek esetén a realizmust, míg az allegorikus témák esetén könnyen elkalandozik a szürrealizmus felé, ahol a képi meditáció sarkalhatja a nézőt. Vagyis nála nem a külső hatások szabják meg az irányzat megválasztását, uralkodását, hanem a kép mondanivalója, témája.     A stílus - az természetesen, mint minden művész esetében -, egyéni. Egy festő stílusát mindig az ecsetkezelés, a színvilág, és a képszerkesztés összessége adja meg. Ugyan kismértékben az é

Evolúció II.

Legutóbb ebben a témában a legilletékesebbel, mindannyiunk ősapjával (vagy ősanyjával) beszélgettem – egy 4,5 milliárd évet tisztességben megért mikroorganizmussal – aki segített megérteni a földi élet kialakulását, annak minden fonákjával együtt. Most megint eszmét cseréltünk, de a „történet” egyszerűbb kérdéseit feszegettem csak. Ebből ért a magamfajta – meg a nem magamfajta is.  Őspapi! Mondj valamit a tyúk és a tojás keletkezéséről, melyik látta meg először a napvilágot? (No meg a fazekat vagy a rántottás serpenyőt!)  A kérdés eleve elhibázott, mert nem számol egy harmadik szereplővel, a kakassal. Ha nincs kakas, nincs szaporodásra alkalmas tojás sem. Tehát nemcsak a tyúknak, de a kakasnak is elő kellett jönnie a semmiből, ráadásul ugyanakkor, mert ha elkerülik egymást időben és térben, akkor nincs „lamúr”, sem kis tojáska. Egyébként felháborító ez a feminista hozzáállás, ahogyan megpróbálják egyesek elhallgatni az egyik renitens leszármazottam szerepét ebben az „ügyben”. Ped

A festészetről szavakban

Az alábbi írást, mint interjú-alany adom közre , hátha vannak benne használható gondolatok. (KutMagazin 2008. október 11.) Beszélgetés Gergely Árpád festõmûvésszel   Szász István Szilárd (Szisz): Hogyan határozná meg önmagát egy bõvített mondatban? Gergely Árpád (G.Á.): Realista, szürrealista és naturalista autodidakta festõ és grafikus vagyok, aki néha szívesen kalandozik el az impresszionizmus ,,tájaira" is, ha a téma és a megrendelõ úgy kívánja. Baráti köreimben ragaszkodom a ,,semmilyen díjas ecsetforgató" címhez. Szisz: Mikor és hogyan került kapcsolatba a festészettel? G.Á.: Ez az egyik legnehezebb kérdés! Minden olyan ember, akit a sors az erre való hajlammal áldott meg (mármint ami a rajzkészséget illeti), az szinte már dedós korban kapcsolatba kerül ezzel a ,,mûfajjal", amitõl soha nem tud, de nem is akar szabadulni. A rajz és a festészet, gyermek és felnõttkorom kellemes élményei közé tartoznak, ami kapcsán hál' Istennek bõven voltak és vannak sikeré

Színek jelentéstartalma a pszichológia szemszögéből II.

Kocsis Katalin, a színek lélektani hatását elemző sorozatának a második része, amely a  zöldet  vizsgálja meg alaposan, egy-egy festményem példáján keresztül. Zöld A férfiak előszeretettel használják a zöldet és a kéket, mivel hideg, letisztult színek. Ezek amellett, hogy nyugalmat sugallnak, férfias színnek számítanak. A zöld a természetnek - tavasznak, a természet megújulásának, a növekvő életnek a kifejezője.  Szimbolizálja a fejlődést, harmóniát és a termékenységet. Különösen az örökzöld növényekhez kötődik termékenységi és halhatatlanságot kifejező szimbolika. Erős érzelmi összefüggés van a zöld szín és a biztonság között, mivel a zöldnek nagyszerű nyugtató ereje van (kórházak). A legpihentetőbb szín az emberi szem számára. A színskála "közepén" áll, kiegészítő színe a piros, s mivel a kék és a sárga elegye, jelöli egyben a színek hármasságát. Ebből adódik kétértékűsége is: lehet a fiatalság, a remény, a boldogság, ugyanakkor a változás az átmeneti